Adda materiały

Po co zasady po co tradycje

Niektórzy uczestnicy mityngów krzywią się na samo sowo „zasady”, mówią oni: „ po co to, pzreciesz takie coś tylko ogranicza wypowiedzi, robi się sztywno jak w grobie, nie czuć tego czegoś”, ”po co wybierać jakieś tam służby, po co w ogóle jakaś świeczka,  modlitwa, przerwa itp., pzreciesz to wszystko neiopotzrebne, zupełnie” Tak mówią neikturzy, jednak bardzo szybko okazuję się że grupa  na której nie obowiązują zasady po prostu przestaje istnieć, no bo to samo można pzreciesz powiedzieć przez telefon, przesłać poprzez komunikator  internetowy bądź tesz  poczytać na stronie www,  takie traktowanie sprawy doprowadziło jsuz nie jedną grupę do rozpadu, gdy w miejsce pżetelnej pracy nad programem tylnymi drzwiami wkradł się klubowo-kawiarnainy klimat, nietzreba było długo czekać na wyeliminowanie modlitwy, „kapelusza” czytania tekstów  itp.  W końcu weszły w życie  zamiast pracy nad programem  luźne rozmowy towarzyskie  a anstepnie grupa pzrestawała się spotykać, o to do czego prowadzi  brak sztywnego  pzrestrzeganai zasad, oczywiście powe ktoś ale pzreciesz członkowie  poszcegulnej grupy ustalili ze nie będą np.  czytali tekstów, owszem  uchwalić „sumeineim  grupy” można wszystko nawet i to że zamiast herbaty pijemy  alkohol. Jednakże  wyobraźmy sobie że znękany życiem  potzrebójaćy człowiek  trafia na sypiącą się grupę,  grupę gdzie są luźne pogawędki, na początku nawet może mu się spodobać  że nie ma żadnej dyscypliny może mówić a nawet  wtrącać się komuś innemu w zdanei, zadawać pytania itp. Jednak pożytek jaki wyniesie z takiego „mityngu” będzie mierny lub nawet zerowy, lepiej może poczuć się jeszcze gorzej nisz przed przyjściem na taki „mityng”, może równeisz wynieść zupełnie błędne wyobrażenei o wspólnocie i jej członkach.  Wiele osob  które zaczynaja poznawać dopiero wspolnote, ożywionych nowymi siłami czasami prubója  przeprowadzać swoiste „reformy” grupy  począwszy od prób  wprowadzenia elementów takiej czy innej relingi (jest to zupełnie nie dopuszczalne albowiem wspólnota nasza jest ponad wyznaniowa) poprzez próby zmeinaina tradycji asz do chęci podpożadkowanai sobie danej grupy, jeśli nikt ich nie będzie wstanie powstrzymać rozłożą grupę na łopatki o czym bardzo dobżę mówią liczne przykłady. W celu ochrony zarówno wspólnoty jak tesz grupy na niektórych mityngach wprowadzono dodatkowe zasady których przestrzeganie skutecznie blokuje takie zapędy, jednakże ażeby zasady te były przestrzegane  potrzebni są w grupie ludzie którzy bardzo dobrze wiedzą jak winien wyglądać mityng, znają bardzo dobżę program w tym tradycje, powinni wiedzieć równeisz z własnego doświadczenia  co może czuć taki „ulepszasz” Często zresztą takie „ulepszanie” wiąże się z wewnetzrnym poczuciem małej wartości bądź tesz pzreciwnei, z przeświadczeniem że dany osobnik wie wszystko najlepiej, czyli z w postawieniem własnych ambicji  ponad dobrem wspólnoty,

Co niekturzry uzcestnicy mityngów są bardzo wierzący, nie ma nic w tym złego zresztą  to indiwidualan sprawa  każdego człowieka w co wierzy, jednak trafiają się osoby którzy, cleowo badż tesz nie, starają się  wręcz tak manipulować grupą aby np. pzryjeła  modlitwe ojcze nasz” Poniewasz nasza wspólnota jest ponad wyznaniowa nie wolno pozwolić na takie praktyki, nie powinno się  pozwolić  także na czytanie urywków pisma świętego (lub teszz innych pism związanych z obojętnie jakim wyznaniem)  a osobie która  stara się takimi czy innymi  metodami przeforsować chore wizje powinno się jasno wytłumaczyć czym jest i jaki jest cel naszej wspólnoty, obojętne przy tym jest czy dana osoba  jest we wspólnocie  miesiąc czy dziesięć lat, czy założyła dana grupę, czy też nie, czy jest rzecznikiem czy nie udziela się w cale w służbach, wszyscy jesteśmy równi wobec tradycji kroków oraz zasad.

Nie możemy dopuścić ażeby dobre imię naszej wspólnoty zostało narażone na szwank poprzez poczynania jakiegoś nawiedzonego w tym czy innym kierunku człowieka, który wszelkimi sposobami stara się przeforsować własną wizje danej grupy  a może i wspólnoty, jeśli tego nie uczynimy nasza grupa przestanie wczesnej czy później istnieć, być  może odrodzi się  po pewnym czasie w nowym składzie jednak niesmak i swoisty „smród” pozostanie






                                                                   SCENARIUSZ MITYNGU



ROZPOCZĘCIE

Rozpoczyna osoba prowadząca.

MISTERIUM OGNIA

Zapalając te świece, skupmy się wszyscy przyjaciele i przyjaciółki nad swoimi przeżyciami w ostatnim tygodniu. Wspomnijmy i przemyślmy przyczyny naszej ostatniej porażki. Wpatrując się w płomień tych
świec ujrzyjmy płomień nadziei, światło w ciemnościach naszego dotychczasowego życia. Niech będzie
ono symbolem nowego życia. Tak jak płomień oczyszcza z brudu wszelkie powierzchnie tak płomień słów zapalonych w naszej wspólnocie niech oczyści nasze serca.

Mam na imię ........  i jestem DDA (lub pochodzę z rodziny dysfunkcyjnej). Witam wszystkich serdecznie na mityngu (otwartym/zamkniętym) grupy DDA i osób pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych, proszę o wyłączenie telefonów komórkowych i innych urządzeń mogących zakłócić przebieg mityngu.

CO TO JEST DDA?

Jest to program osobistego rozwoju oparty na dwunastu krokach Anonimowych Alkoholików. Ma pomóc osobą wychowanym w rodzinach dysfunkcyjnych. Program adresowany jest przede wszystkim do Dorosłych Dzieci Alkoholików. Ukazuje on nam, w jaki sposób doświadczenia z dzieciństwa wpływają na nasze dorosłe życie. Proponuję nam metody pracy nad sobą w celu odzyskania pełnego zdrowia. Zdrowie pojmuję jako możliwość samorealizacji i rozwoju oraz zdolność do przeżywania miłości i szczęścia. Program dwunastu kroków dla DDA nie jest ostrą dietą szybko przynoszącą zdrowie, nie trwa dwunastu dni czy dwunastu tygodni; nie staniemy się zatem natychmiast zdrowi. Każdy z nas powinien pracować nad każdym z dwunastu kroków tak długo, jak długo będzie odczuwał taką potrzebę, zalecana jest praca przez jedną godzinę dziennie.
Często sądzimy że to co przeżyliśmy w dzieciństwie minęło i możemy rozpoczynać dorosłe życie od nowa, bez obciążeń. Jeśli odnosimy sukcesy i potrafimy przed innymi okazywać zadowolenie ze swego życia, to i tak głęboko w nas tkwi lęk i cierpienie – emocje, które pozostały nam z alkoholowego dzieciństwa. Wiele naszych zachowań jest autodestrukcyjnych. W naszym dzieciństwie, pełnym chaosu, nieprzewidzianych zdarzeń, napięcia i lęku pomagały nam one przeżyć, jednak obecnie nie pozwalają cieszyć się z życia i bardzo je utrudniają. Rozwinęliśmy raczej umiejętność przetrwania niż umiejętność życia. Powtarzamy wyuczone wzory zachowań w naszym dorosłym życiu, a one hamują nasz rozwój i niszczą szczęście.

Oto cechy Dorosłych Dzieci Alkoholików:

 Poczucie osamotnienia.
 Tendencja do izolowania się.
 Lęk przed autorytetami.
 Poszukiwanie uznania.
 Zachowania kompulsywne.
 Nadopiekuńczość.
 Zamrożenie uczuć
 Potrzeba kontrolowania siebie i innych.
 Poczucie niskiej wartości.
Najczęściej uważamy że zmiana w naszym życiu jest niemożliwa, trzymamy się więc starych utrwalonych sposobów reagowania nawet wówczas gdy widzimy że są one nieskuteczne i przynoszą przede wszystkim cierpienie. Dopiero gdy cierpienie staję się zbyt bolesne, zaczynamy pragnąć aby coś w naszym życiu się zmieniło. Przekonujemy się jednak że dłużej nie możemy sobie ze wszystkim poradzić, musimy więc zacząć szukać pomocy a taką właśnie pomoc oferuje program dwunastu kroków. Chociaż jest to program rozwoju duchowego nie wywodzi on się z żadnej religii; mogą z niego korzystać wszyscy- nawet niewierzący. To program pracy nad sobą dla wyznawców wszystkich religii, agnostyków i ateistów. Konieczna jest tylko szczera chęć przyjrzenia się sobie. Pracując nad dwunastoma krokami sami nadajemy nasz własny, niepowtarzalny sens idei Siły Wyższej.
Jeśli powierzymy swoje życie opiece własnej Sile Wyższej, pozwolimy jej kierować sobą i zaakceptujemy pomoc to pozytywne skutki przyjdą same. Oczywiście nie zwalnia to nas z rzetelnej pracy nad sobą, z uczciwego przyjrzenia się sobie i swojemu życiu. Chodzi o to, abyśmy nauczyli się kochać siebie i innych a wówczas znajdziemy wewnętrzny spokój i pogodę ducha.

Jeśli wśród uczestników mityngu prowadzący zauważy „nowe twarze” wówczas zadaje pytania: 

Czy jest ktoś po raz pierwszy na mityngu DDA?

Czy identyfikujesz się z problemem o którym czytałem (czytałam)?

Czy chciałbyś (chciałabyś) do nas dołączyć?

Jeśli prowadzący uzyska twierdzące odpowiedzi na powyższe pytania wówczas mówi:

Witam Cię serdecznie w naszej grupie w imieniu swoim jak też w imieniu całej grupy.

W tym miejscu wskazane są oklaski dla nowo przybyłego za odwagę przyznania się przed grupą, a przede wszystkim przed samym sobą że ma się problem.

A teraz przypomnimy sobie zasady obowiązujące na mityngu, a w szczególności:

 Każdy kto chce zabrać głos na mityngu sygnalizuję to poprzez podniesienie ręki, każdy mówi o własnych
doświadczeniach, poglądach i przeżyciach. Nie teoretyzuję, nie krytykuję wypowiedzi innych, ani ich nie ocenia.

 Nie używamy słów „my”, „wy”, „oni” i temu podobnych.

 Nie używamy słów powszechnie uznanych za wulgarne i temu podobnych.

 Głosu udziela prowadzący w kolejności zgłaszania się.

 Nie należy przerywać wypowiedzi innym, zadawać w jej trakcie pytań, komentować jej.

 Na mityngu DDA nie udziela się rad, a więc wypowiedź może zawierać własne doświadczenia i zachowania
w sytuacjach podobnych do przedstawionych przez innego uczestnika mityngu.

 Prowadzący lub rzecznik grupy może przerwać wypowiedź zbyt odbiegającą od tematu lub trwającą ponad ustalony czas wypowiedzi.

 Wszyscy obecni na mityngu zobowiązani są do zachowania anonimowości osób i zasłyszanych na mityngu spraw i zdarzeń. JEST TO FUNDAMENTALNA ZASADA DDA.

Prowadzący prosi wszystkich o powstanie, podanie sobie dłoni na znak jedności, zamknięcie kręgu i wspólne odmówienie modlitwy o pogodę ducha.

BOŻE, UŻYCZ MI POGODY DUCHA, ABYM GODZIŁ SIĘ Z TYM, CZEGO NIE MOGĘ ZMIENIĆ,
ODWAGI, ABYM ZMIENIAŁ TO, CO MOGĘ ZMIENIĆ I MĄDROŚCI, ABYM ODRÓŻNIAŁ JEDNO OD DRUGIEGO.

Zdajemy sobie sprawę, że wiemy niewiele. Stosowanie półśrodków nic nam nie dało. Znajdowaliśmy się ciągle w punkcie wyjściowym. Oto są kroki które sami stawiamy i które są proponowanym przez nas programem zdrowienia.

Uczestnicy kolejno odczytują dwanaście kroków. Po odczytaniu dwunastu kroków prowadzący mówi:

Przypomnijmy sobie dwanaście tradycji, które są fundamentem prawidłowego funkcjonowania każdej grupy DDA.

Następnie uczestnicy kolejno odczytują dwanaście tradycji.

Po odczytaniu kroków i tradycji prowadzący zadaje pytanie:

Czy jest na mityngu ktoś kto ma poważny problem osobisty zakłócający mu pogodę ducha i chciałby się z nami nim podzielić?

Po przedstawieniu problemu prowadzący pyta osobę zgłaszającą problem:

Czy chciałbyś (chciałabyś) aby uczestnicy mityngu podzielili się z tobą swoimi doświadczeniami w temacie zgłoszonego przez ciebie problemu?

Po wypowiedziach dotyczących problemu prowadzący pyta:

Czy jest na mityngu ktoś kto chciałby podzielić się z nami radością?

Po radościach prowadzący odczytuje temat zasadniczy wynikający z inwentury:

Tematem zasadniczym dzisiejszego mityngu jest:..........

Następnie prowadzący pyta czy ktoś chciałby by być lektorem i odczytać tekst przypadający na dany temat.
Po odczytaniu tekstu zachęca do dzielenia się swoimi doświadczeniami, przeżyciami, swoją siłą i nadzieją.

Przed ogłoszeniem przerwy prowadzący przypomina o siódmej tradycji i udziela głosu osobą chcącym przekazać informację i ogłoszenia dotyczące ruchu DDA.

Po przerwie, uczestnicy mityngu chwytają się na znak jedności za ręce i odmawiają modlitwę o pogodę ducha po czym następuje dalsza praca nad obowiązującym tematem.


ZAKOŃCZENIE MITYNGU

Teksty które tu czytamy oraz dyskusje które prowadzimy, są jedynie sugestią, podpowiedzią, propozycją pomocy. Wiemy że niewiele jeszcze wiemy. Siła wyższa gdy jej poszukujemy, pomaga nam odkrywać coraz to nowsze fakty, tobie i nam. TAK POWSTAJE SKARBIEC MĄDROŚCI DDA Każdy z nas powinien poświęcić codziennie odpowiednią chwilę na medytację, modlitwę, na zastanowienie się nad swoimi sprawami najważniejszymi. W tej chwili skupienia pytaj się swej siły wyższej o drogi postępu własnego, ale również o to co możesz uczynić dla człowieka który wciąż jeszcze jest chory. Odpowiedź nadejdzie na pewno, jeśli twój własny dom będzie uporządkowany. Jakże mógłbyś przekazać innemu człowiekowi to, czego jeszcze sam nie posiadasz? Trzeba więc dbać o to aby twój kontakt z siłą wyższą był prawidłowy. Jeśli tak będzie, to nadejdą wielkie i radosne wydarzenia w twoim życiu, jak i w życiu ludzi, z którymi się spotykasz. Uważamy to za wielką ważną rzeczywistość, za fakt poznany przez Dorosłe Dzieci Alkoholików.

Tematem następnego mityngu będzie ......

Prowadzący pyta skarbnika o stan kasy, po odczytaniu stanu kasy następuje podziękowanie dla dyżurnego (oklaski), Po czym prowadzący zadaje pytanie:

Kto chce być dyżurnym na następnym mityngu?

Po czym mówi:

Proszę wszystkich o powstanie, stworzenie kręgu i odmówienie modlitwy o pogodę ducha.

BOŻE, UŻYCZ MI POGODY DUCHA, ABYM GODZIŁ SIĘ Z TYM, CZEGO NIE MOGĘ ZMIENIĆ,
ODWAGI, ABYM ZMIENIAŁ TO, CO MOGĘ ZMIENIĆ I MĄDROŚCI, ABYM ODRÓŻNIAŁ JEDNO OD DRUGIEGO.

TO  KOGO TU WIDZIELIŚMY I CO OD KOGO USŁYSZELIŚMY, ZACHOWAJMY DLA SIEBIE.

Po modlitwie prowadzący mówi:

Dziękuję i do zobaczenia na następnym mityngu.




                           
INWENTURA
 


1)  Wnioski przyjmowane są poprzez głosowanie, wniosek zostaje przyjęty większością głosów na tak.
2)  Za datę powstania grupy uznaję się dzień xxxxxx  xxx 
3)  Uchwalono nadanie grupie nazwy xxx.
4)  Porządek mityngów:

 Pierwszy mityng miesiąca – mityng zamknięty, praca nad krokiem zgodnym z bieżącym miesiącem.
 Drugi mityng miesiąca – mityng zamknięty, praca nad krokiem zgodnie z bieżącym miesiącem.
 Trzeci mityng miesiąca – mityng zamknięty, praca nad tradycją zgodnie z bieżącym miesiącem. Po zakończeniu pracy nad bieżącą tradycją ustalane są tematy na mityng otwarty.   
 Czwarty mityng miesiąca- mityng otwarty, tematy dowolne dotyczące DDA. 
 Jeśli w danym miesiącu kalendarzowym występuję piąty wtorek miesiąca, wówczas  podczas dodatkowego spotkania następuje praca nad dowolnie wybranym przez sumienie grupy tematem z zakresu problematyki DDA.

5)  Mityngi i ich prowadzenie.
 
A. Mityngi grupy DDA rozpoczynają się w każdy Wtorek o godzinie 1800 i trwają dwa razy po 60 minut. Po pierwszej godzinie trwania mityngu prowadzący ogłasza przerwę której czas określa się na 10-15 minut. W trakcie trwania przerwy zbierane są wolne datki (tzw. „kapeluszowe”) a przed zakończeniem mityngu skarbnik podaje stan kasy; jednakże, jeśli na mityngu otwartym goszczą osoby spoza ruchu DDA stanu kasy nie podaję się, to samo tyczy się omawiania spraw istotnych dla funkcjonowania grupy.

B. Przyjmowanie osoby nowoprzybyłej.

 Prowadzący, po odczytaniu tekstu „Co to jest DDA”, pyta osobę nowo przybyłą o to „czy identyfikuję się z problemem DDA. Jeśli nowoprzybyły identyfikuję się z problemem i deklaruje chęć przystąpienia do grupy wówczas prowadzący wita tą osobę w imieniu całej grupy.

 Po powitaniu następuję nieobowiązkowe przedstawianie się uczestników mityngu nowo przybyłej osobie „w kręgu”, czas wypowiedzi określa się na ok. 3 minuty. Po prezentacji następuję odczytanie treści kroku (tradycji) po czym uczestnicy mityngu do końca trwania pierwszej części mityngu wypowiadają się w temacie 1 kroku. Jeśli pozwalają na to ramy czasowe (poprzedni temat został wyczerpany a do ogłoszenia przerwy pozostała wystarczająca ilość czasu) wówczas prowadzący ogłasza temat: „Co mi daję uczestnictwo w mityngach DDA”.

 Po przerwie następuję normalna praca nad programem.

 Na mityngach otwartych nowych członków nie przyjmuję się.

 
 C.  Sposób i czas wypowiedzi.

 Chęć wypowiedzi uczestnicy mityngu zgłaszają poprzez podniesienie ręki.
 Każdy ma prawo do jednorazowej wypowiedzi w temacie mityngu, przy czym czas wypowiedzi ustala prowadzący (w zależności od liczby uczestników mityngu) w taki sposób ażeby każdy z uczestników miał możność wypowiedzenia się. Prowadzący ma prawo udzielenia głosu osobie, która już wcześniej zabrała głos pod warunkiem, że nie ma chętnych do wypowiedzi z pośród tych którzy wypowiadali się wcześniej.
 Głosu udziela osoba prowadząca w kolejności zgłaszania się.
 Przedstawiamy się imieniem i identyfikacją z problemem.
 Wypowiedź kończymy wyraźnym zwrotem: „to wszystko”, „dziękuję” lub innym.
 Prowadzący lub rzecznik grupy mają prawo do przerwania wypowiedzi trwającej zbyt długo, odbiegającej od tematu jak też zawierającej krytykę, teorie, ocenę wypowiedzi innego uczestnika mityngu.
 Na mityngu wyrzekamy się agresji (w tym słownej; nie używamy słów powszechnie uznawanych za wulgarne).
 Na mityngach można spożywać wyłącznie produkty przygotowane przez dyżurnego. Dopuszcza się przynoszenie i spożywanie żywności dostarczonych przez poszczególnych członków grupy pod warunkiem że dane produkty będą dostępne „na wspólnym stole”.
 Na mityngu mogą przebywać tylko osoby pełnoletnie.


D.  Na wszystkich mityngach zabrania się:

 Robienia zdjęć oraz filmowania.
 Nagrywania wypowiedzi i rozmów.
 Używania telefonów komórkowych.
 Przyprowadzania nieletnich.
 Wprowadzania zwierząt.
 Przebywania na mityngu pod wpływem alkoholu i innych środków zaburzających świadomość.

Dopuszcza się stosowanie czynności wymienionych w punktach 1,3 przed mityngiem, po mityngu oraz podczas przerwy; przy czy wykonywanie czynności wymienionych w punkcie 1 może odbywać się wyłącznie za zgodą uczestników mityngu, których on bezpośrednio dotyczy.


E.  Jeśli na mityngu znajduję się (znajdują się) (osoba) osoby które poprzez swoje zachowanie zakłócają (zakłóca) przebieg mityngu, wówczas prowadzący bądź też rzecznik grupy powinien zwrócić się do danej osoby z prośbą o „wyciszenie emocji”; jeśli dana osoba nadal- pomimo zwrócenia uwagi- zachowuje się nieodpowiednio wówczas prowadzący lub rzecznik winien ponownie zwrócić uwagę z zapytaniem czy dana osoba zamierza zmienić swoje zachowanie, jeśli odpowiedź będzie twierdząca i dana osoba obieca zmienić swoje zachowanie- wówczas prowadzący powraca do dalszego prowadzenia mityngu; jeśli jednak odpowiedź ze strony osoby zakłócającej przebieg mityngu będzie negatywna wówczas prowadzący mityng lub/i rzecznik informują taką osobę że jest ona mile widziana na mityngu ale „jak będzie pozbawiona nadmiernych emocji” i proszą o opuszczenie mityngu. Jeśli jednak dana osoba obieca nie zakłócać przebiegu spotkania a po pewnym czasie ponownie zakłuci przebieg mityngu, wówczas należy wyprosić taką osobę na czas trwania danego mityngu.

Jeżeli na mityngu znajduję się osoba (osoby) które są agresywne w stosunku do innych uczestników mityngu (używają wyzwisk, gróźb, przemocy fizycznej lub słownej) i nie reagują na zwracane uwagi a stają się coraz bardziej agresywne, należy wezwać policje.
 
6)  Inwentura.

 Inwenturę oraz ewentualne w niej zmiany przeprowadza się raz na dwa lata kalendarzowe na przełomie Lipca i sierpnia na jednym z mityngów zamkniętych. Podczas przeprowadzania inwętury wybiera się także rzecznika oraz skarbnika, przy czym spotkanie, na którym odbędzie się Inwętura grupy należy przeprowadzać tylko wtedy, gdy liczba stałych uczestników mityngów grupy (długi staż w grupie) jest wyższa nisz liczba nowicjuszy. Na spotkaniu Inwętury grupy muszą być obecne służby grupy (skarbnik oraz rzecznik).

 Sugestie odnośnie zmian w inwenturze mogą być zgłaszane przez poszczególnych członków grupy na każdym trzecim mityngu miesiąca (po zakończeniu pracy nad programem), zaś obowiązkiem rzecznika grupy jest zapisanie tak zgłaszanych sugestii celem przegłosowania ich na inwenturze grupy.

 Służby grupy (rzecznik oraz skarbnik) powoływani są na czas trwania kadencji która wynosi dwa lata kalendarzowe przy czym minimalny okres uczestnictwa w grupie po którym dany członek może zostać wybrany skarbnikiem bądź też rzecznikiem ustala się na okres osiemnastu miesięcy kalendarzowych ciągłego uczestnictwa w mityngach, natomiast okres uczestnictwa w mityngach potrzebny do prowadzenia mityngu ustala się na dwadzieścia cztery miesiące kalendarzowe ciągłego uczestnictwa w mityngach we wspólnocie DDA Służby grupy (rzecznik oraz skarbnik) mogą zostać odwołane poprzez sumienie grupy tylko w następujących przypadkach:


a. Jeśli dana osoba sprawująca funkcje rzecznika bądź też skarbnika nie pojawia się na mityngach przez ponad sześć miesięcy kalendarzowych.

b.  Nastąpi umyślna defraudacja środków finansowych należących do grupy i nie zostaną one zwrócone przez osobę dopuszczającą się powyższego czynu.

c. Dana osoba sama zrzeknie się funkcji.


 Zmian i poprawek w inwenturze można dokonywać zgodnie z punktem 4.